Forum
 

Allianz Arena w Zabrzu?

Czy nowy stadion w Zabrzu zyska sponsora i będzie miał nową nazwę? Pierwsze przymiarki już są.
Trwa budowa stadionu w Zabrzu. Obiekt ma być gotowy już w kwietniu przyszłego roku. Miasto ponosi gigantyczne nakłady na budowę, sam pierwszy etap inwestycji ma pochłonąć około 200 milionów złotych. Nic dziwnego, że wzorem innych gmin Zabrze planuje poszukiwanie sponsora, który w zamian za swoje miejsce na szyldzie i powierzchnie reklamowe wyłoży sporą gotówkę.
- To będzie musiało być przeprowadzane na drodze publicznego przetargu. Zastanawiamy się, czy zrobić to już niebawem czy po zakończeniu inwestycji - mówi wiceprezydent miasta Krzysztof Lewandowski. - Sondujemy temat, prowadzone są też wstępne rozmowy z Allianz w tej sprawie - przyznaje wiceprezydent miasta.
Allianz Polska to były główny właściciel klubu, wciąż posiadający pakiet akcji Górnika. Logo firmy ubezpieczeniowej nadal widnieje w najbardziej widocznym miejscu koszulek piłkarzy Górnika.
Odkąd Allianz został właścicielem klubu, mniej lub bardziej oficjalnie, pojawiały się informacje na temat udziału potentata ubezpieczeniowego w nowej nazwie obiektu. Jest bardzo prawdopodobne, że w Zabrzu będziemy mieli Allianz Arena lub na przykład Allianz Górnik Arena.
Allianz Arena to nazwa stadionu w Monachium, jednego z najsłynniejszych piłkarskich obiektów na świecie. Tam Allianz podpisał umowę, w której zobowiązał się w zamian za miejsce w szyldzie płacić spore pieniądze przez 30 lat. Nieoficjalnie mówi się, że ta suma to 6 milionów euro rocznie.
Kwota, jaką potencjalny sponsor będzie musiał wyłożyć za zakup miejsca w nazwie obiektu w Zabrzu, nie jest na razie oszacowana. Na pewno jednak właściciele nie mogą liczyć na tak dobre pieniądze, jakie dostały miasta, które niedawno organizowały Euro. Nowoczesny stadion w Gdańsku nosi nazwę PGE Arena Gdańsk. Za prawo do nazwy stadionu PGE Polska przez cztery lata ma zapłacić w sumie 35 milionów złotych. Te pieniądze pokryją część kosztów użytkowania stadionu, które według władz Gdańska mają sięgnąć około 10-12 milionów zł rocznie.
Z kolei Legia Warszawa podpisała trzyletnią umowę z firmą PepsiCo. Nowy stadion nazywa się Pepsi Arena, a klub ma na tym zarabiać około 6 milionów złotych rocznie. Firma uzyskała też powierzchnię reklamową na samym stadionie.

źródło: Przegląd Sportowy



Redakcja www.Gornik.Zabrze.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie redakcja zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, itp.

















Copyright © 2001-2019 Górnik Zabrze On-Line - serwis nieoficjalny. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.
[zalecane przeglądarki: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera] online